Rim som börjar med bokstaven "S"

➡️ Tips på julklappar som börjar på bokstaven S

Här är en klapp av avlångt slag,
Passar framförallt för vinterväglag.
Snart kan du ta Dig fram överallt;
i skogen på sjöar så länge det är kallt.
Passa dig dock för farliga bilister,
De blir på vintern riktiga ligister!

Lägg nu pannan i djupa veck
Ty detta är ej nåt´ smäck
Nu fastnar inte längre raggmunken
Dags för kockutbildning i vardagslunken

Kanske kan det få far att tända
när du har dem runt din ända
Men det kan också bli en skräck
om han hellre ser dig näck

Att få ett spel i sin klapp
Är ju mycket bättre än lillebrors napp
Men det här paketet vill jag gärna till dig ge
Vem vet, mormor kanske gissar fel,
Ett mjukt paket vill ju ingen ha
Så varsego här har det som jag sa

Med lite lyx i tillvaron blir allt så mycket lättare
Och nu blir det också så mycket glättare
För denna klapp ger dig en känsla av behag
När du väntar på att natten skall bli till dag
Men klappen kan också spela dig ett spratt
Du kan börja längta efter natt

Sådana har du redan mången av
vissa kan uppfylla arbetskrav....
andra är en fråga om anständighetskrav
Nu har du en komplett samling
denna klarar både stads- och naturvandring.
Rimmarens kommentar: Anja, 2003

Rubiks kub - var tid har haft
Sin grej som stjäl all tid och flit
Den här kräver tålamod och huvud på skaft!
För nu är det siffror hit och dit

En egen plats nu såhär till jul,
ja, man tänker ofta inte på detta som en present,
jag tyckte emellertid det vore kul,
att dig detta giva, att till dig få det sänt.

En del talar om att det skall grävas bort,
till dessa säger jag endast som så;
för de som där bor blir det hårt,
men bra för mig - det blir lättare att skänka då.

På denna plats, vilken jag till dig skall ge,
talar man inte på ett vis som gemene man förstår,
med R som en dansk - ja så talar de,
medan norrläningen i sin oförståelse fäller en tår.

Jag har väntat ganska länge!
Sugen på lite julumgänge?
börjar undra vad som sker,
Vill du inte leka mer?
Följer du mig efter festen?
lägg dig ner, så gör jag resten...