Solarplexius är jättebra
så slipper du insyn i bilen ha.
Tjuvarna bort ska de trolla,
hoppas du högtalarna får behålla.
Rim som börjar med bokstaven "T"
➡️ Tips på julklappar som börjar på bokstaven T
Prutt och fis och plask och smäll!
Ja det händer ju inte varje kväll.
Dock nog för att pappa irriterad ska bli
och sura och tycka att det är skit och tvi
Tack och lov har ju denna grej funnits opp.
Som gör att det för alltid på smällen blir ett stopp.
Nu är det jul och natten är kulen
Luften är kall och himlen är mulen
Men inne i stugan det lyser och glittrar
Vi sitter och äter och skålar och fnittrar
Åt skörnor och små anektodoter som berättas
Samtidigt som våra små(?) magar mättas
Med verser och limericks, här julklappar ges
Vi rimmar så mycket så tomten blir hes
Klappar passerar men rimmen består
Jag är väldigt nöjd med mina rim just i år
Bono har sagt â€It’s a beautiful dayâ€
Och stämmer det inte idag just så säj
För inne i huset finns värme och frid
Som ej återfinns i en natt, ej så blid
Vill du va varm även ute, kanske du tror du bör tacka
Mig för en â€gortex-beklädd, jävligt dyr, från peakâ€-jacka
Men det är ju inte min typ av present
Gräv fram ur ditt minne att jag är student
Nej vill du va varm och samtidigt fager
Bygg underifrån, lägg på flera lager
Att ha tur i kärlek och i spel
Det är aldrig fel
Med en krona i din hand
Kan du snart känna sand
Mellan tårna när du går
Om du med denna en vinst får
du ville inte ha några mjuka paket,
men jag vet,
att i denna blir du het !
På väggen eller på bordet?
Det är du som har ordet
Stor eller liten,
kanske lite sliten?
Jag tror att du vet vad du kommer hitta,
det är dags att bestämma var den ska sitta...
När kölden är hård under midvinternatten
och juliga känslor precis slagit rot
Man önskar man ej låg så efter med matten
men än hellre, kanske, att värma sin fot
Nu är julen kommen, med den också kyla
fast trots vädret vill man ju känna sig tuff
Man vill vara cool när man kroppen ska skyla
finns då något bättre än skodon med fluff?
Det kan diskuteras om gåvan är buskul
fast godis och krimskrams de varar så kort
Jag ger mig iväg, önskar er en god jul
men stanna du inne, njut av din komfort
Nog kan du efter denna
köpa ett radhus, eller gå runt o ränna.
Eller om du har tur
kan du kanske köpa något i bur.
Men ibland det blir en väldig diss
för du vet, det här är ju en .....
Den du har är gammal och sliten
och faktiskt, alldeles för liten.
Så här får du nu
både till dig och din fru
ett paket att koppla till satelliten.
Under tidig medeltid en lyxpryl jag nog var
men vad var inte det, av vad vi idag nu har?
Från österns land den kom till oss
kanske med en riddares packning och kaross?
Porslinets kant jag fick min plats upp på
både morgon och kväll man mig kramar och så
Så varsågod och njut av denna
efteråt kommer du att ren dig känna